home home goldenline rss

Jeden z założycieli klubu Toastmasters Poznań - jednego
z 11 700 klubów zrzeszonych w międzynarodowej orga- nizacji, której celem jest szerzenie umiejętności przema- wiania i przewodzenia (speaking & leadership). (więcej...)

Skuteczny e-mail

Oto cztery sposoby czerpania korzyści z listy adresowej (plus wnioski). Lista adresowa to największe złoto jakie możesz systematycznie gromadzić w e-biznesie. Podstawą sukcesu wielu biznesów internetowych jest umiejętne budowanie i posiadanie bazy adresów e-mail. Dobra skuteczna lista osób z którymi zbudowano relację przysyłając im wartościowy materiał w newsletterach procentuje np przy sprzedaży do takiej bazy.

Wyobraź sobie hipotetycznego Pana Tadeusza posiadającego mały e-biznes w którym na swojej liście adresowej do newslettera ma zapisanych 26.ooo osób. Pan Tadeusz zajmuje się sprzedażą i doradztwem w dziedzinie nowoczesnych inwestycji i produktów finansowych.  A oto jak Pan Tadeusz wykorzystuje moc swojej bazy adresowej:

Sposób 1 – Sprzedaż do własnej bazy

Od czasu do czasu w newsletterze Pan Tadeusz zamiast porad i wiedzy z dziedziny inwestycji zamieszcza ofertę sprzedażową na zakup video poradnika inwestycyjnego. Średnio jego e-mail rozesłany do prenumeratorów daje skuteczność na poziomie 6% konwersji. Oznacza to, że 1560 osób zakupiło ten produkt. Pan Tadeusz miał 10 zł marży. Jednym mailingiem zarobił 15 600 zł.

Sposób 2 – Promocja kolejnego serwisu

W wolnej chwili nasz bohater opracował i wykonał nowy serwis www. Jest to księgarnia sprzedająca książki z dziedziny rozwoju osobistego. Pan Tadeusz do wszystkich swoich prenumeratorów z poprzedniego serwisu www rozesłał zaproszenie do zapoznania się z nowym jego projektem. Efekt: nowy projekt szybko i sprawnie ruszył z miejsca już od pierwszych dni notując stały wzrost zamówień. Oczywiście Pan Tadeusz nie zapomniał by na nowym serwisie www umieścić newsletter. Zebrał dodatkowo 9.000 unikalnych adresów e-mail do swojej bazy. Ma ich teraz łącznie 35 000.

Sposób 3 – Program partnerski

Pan Tadeusz w serwisie Złote Myśli sprzedającym e-booki  znalazł wartościową pozycję z rozwoju i finansów osobistych. Postanowił polecić ją czytelnikom swojego newslettera. Przystąpił do programu partnerskiego Złotych Myśli po to by osoby które zakupią tę pozycję z jego polecenia zapewniły mu prowizję od sprzedaży.  Dokładnie 352 osoby z jego listy adresowej dokonało zakupu na Złotych Myślach.  Pan Tadeusz tym prostym ruchem zarobił prawie tysiąc złotych.

Sposób 4 – Reklama do własnej bazy

Jako znany i ceniony bloger doradca Pan Tadeusz ma ciągle rosnącą wartościową sprofilowaną bazę adresów. Pojawiła się firma która chciała by do tej grupy prenumeratorów wysłać swój komunikat reklamowy. Pan Tadeusz nie wysyła cudzych reklam do swojej bazy. Ale czasem w własnym imieniu poleca cudze rozwiązania. Tak też uczynił teraz. W swoje słowa zamknął komunikat reklamowy firmy zlecającej. Ustalił koszt mailingu na 5 groszy od każdego adresu z bazy. Tym samym zarobił 35 000*0,05 = 1750 zł. Całość pracy wykonał w dwie godziny.

Wniosek

Tego wszystkiego można się nauczyć. Metod i sposobów na efektywną pracę z pocztę e-mail jest sporo. Ważne by porzucić stare często nie efektywne sposoby pracy z pocztą e-mail i zastąpić je działającymi skutecznymi metodami.

Jakie to metody?

Wraz z praktykiem e-biznesu Pawłem Wawrzyniakiem i prawnikiem Marcinem Kwapińskim powiemy Tobie „CO” robić oraz „JAK” to robić. Przedstawimy gotowe rozwiązania na szkoleniu:

Skuteczny e-mail w biznesie

Kliknij teraz i przejdź na stronę tego projektu szkoleniowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *